Wednesday, November 25, 2009

Jag har f�tt en ny favorit…..

Atlanta – More Than Funky

Hade egentligen planerat att ta en liten middagslur då jag är rätt trött idag. Har varit i Nässjö på förmiddagen och provat ut nya glasögon. Hade lixom bestämt mig för att prova på en lågprisoptiker den här gången och ingen av de två optiker vi har här i Eksjö faller inom den kategorin. Så då bidde det Specsavers som finns i Nässjö vilket inte ligger längre bort än att man tar bussen dit på lite drygt en halvtimme.

Så nu är det bara att vänta på besked att mina nya glasögon ska bli klara vilket beräknas ske inom två veckor, sen får jag ta en ny utflykt och åka över och hämta dem. För den som undrar lite om vad ett par glasögon kan gå på hos Specsavers så kostade mina 1325:-.

Båge 595:-

Antireflex + Repskyddsbehandling 600:-

Två års drulleförsäkring 125:-

Synundersökning 5:-

Lite skillnad mot mina gamla superdesignade glasögon med titanbåge som jag fick ge 5.500:- för en gång i tiden, fast dem har jag nu haft i 13 år så det var dags att byta. Har märkligt nog fått bättre syn på ena ögat vilket har fått mig att tro att jag fått sämre syn på det andra vilket inte var fallet. Däremot så har brytningsfelet jag har ändrat sig lite så där behövdes en justering.

Ja, det var lite om mina glasögonaffärer, inte så mycket discoglamour över det, men so what, det är min blogg så då får ni räkna med att det kan bli lite sånt ibland. Men jag försöker hålla mig till musiken i första hand och då är den här låten ett kalasexempel på hur man hela tiden hittar nya favoriter. Den här hörde jag såklart på nätradion Funk365 som jag skrev om igår. Ett riktigt glädjepiller som får en på bra humör nu när det är så mörkt och grått ute.

Tjillevippen

notbugs

[Via http://notbugs.wordpress.com]

No comments:

Post a Comment